25.09.2010

Maicile de la Voronet si ecumenismul


MAICILE DE LA VORONET SE ROAGA ÎN COMUNCU FECIORII SI FECIOARELE ERETICILORÎN DIALOGUL DRAGOSTEI FARA ADEVAR

Daca n-as fi vazut, n-as fi grait, nici as fi scris. Dar cu gândul de a preveni situatia tragica în care putinul aluat putred ar dospi toata framântatura monahismului feminin si nu numai, scriu si dau marturie despre ceea ce ochii mei au vazut la Rila.
Iata ce scrie Romfea.gr si Amen.gr:
“A XXXIII – a Reuniune a monahilor si monahiilor la Sfânta Manastire Rila
De pe 13 pâna pe 19 iulie a avut loc în Sfânta Manastire a Sfântului Ioan Rila în Bulgaria cea de-a XXXIII – a Reuniune a Asociatiei Intercrestine Internationale a monahilor si a monahiilor (E.I.I.R.) cu tema: „Viata în Hristos – provocare si speranta”. S-a desfasurat într-o locatie cu adevarat minunata, în inima muntilor, si a fost organizata sub presedintia Preasfintitului Athenagoras, episcop de Sinope, episcop vicar al Sfintei Mitropolii de Belgia (Patriarhia Ecumenica).
Au luat parte 55 de monahi si monahii, ortodocsi, romano-catolici, protestanti din 14 tari si culturi diferite.
Printre acestia ÎPS Stefan, Mitropolit al Tallin-ului si a toata Estonia, Preacuviosul Arhimandrit Simeon, egumenul Sfintei Manastiri a Sfântului Siluan (Le Mans, Franta), dar si alti vorbitori si reprezentanti ortodocsi din Grecia, Belgia, Franta, Spania, Cehia, România si Bulgaria.
Întâlnirile sunt organizate în Europa de 40 de ani la initiativa fericitului întru adormire mitropolitul Emilian de Silivria si a monseniorului M. Gr. Julian Hernando Garcia (romano-catolic din Madrid).
La începutul lucrarilor a avut loc citirea mesajului Sanctitatii Sale, Patriarhul Ecumenic Bartolomeu”.
Iar denatureaza adevarul ecumenistii si cauta sa-si aroge mai multa importanta decât li se ofera, pentru ca faimoasa a XXXIII – a Reuniune a Asociatiei Intercrestine Internationale a monahilor si a monahiilor (E.I.I.R.) cu tema: „Viata în Hristos – provocare si speranta”, NU a avut loc în Sfânta Manastire Rila, ci la un hotel din Muntii Rilei, pentru ca Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Bulgare nu si-a dat acordul pentru aceasta si nici din partea aceleiasi Patriarhii nu a participat nimeni ca delegat oficial.
În alta ordine, canonicitatea alegerii si numirii ÎPS Stefan al Estoniei de catre Patriarhia Ecumenica este discutabila, atâta vreme cât el nu este recunoscut de Patriarhia Moscovei drept Întâistatator al Bisericii Estoniene si, prin urmare, plasarea reuniunii monahale intercrestine si internationale sub omoforul si autoritatea unui episcop discutabil din punct de vedere canonic nu este cea mai potrivita pentru a poza bine (chiar daca poarta camilafca alba).
O, Doamne! 40 de ani de ratacire în desertul înstrainarii de Dumnezeul Iubirii si al Adevarului, pentru ca adevarata Dragoste se bucura de Adevar, si nu de nedreptatea minciunii si a ratacirii. Sa dea Domnul ca acel vladica Emilian de Silivria, ce a initiat o astfel de miscare, sa se fi pocait înainte de moarte, ca pe drept sa poata fi numit “fericit întru adormire”. Asemenea pocainta îi dorim din suflet si SS Patriarhului Bartolomeu pentru toate smintelile provocate în pleroma Bisericii.
Ceea ce nu pomeneste comunicatul de mai sus este faptul ca între conferinte s-au tinut si rugaciuni în comun, rugaciuni condamnate fara echivoc de catre Sfintii Apostoli în Canoanele lor (10 si 45). În ziua de 15 iulie 2010, la pomenirea Sfintilor Mucenici Chiric si Iulita si a Sfântului Vladimir, Luminatorul Rusiei, a fost rândul monahilor ortodocsi sa slujeasca Sfânta Liturghie. Desi conferintele si rugaciunile conduse de monahii celorlalte confesiuni s-au tinut la un hotel, în afara mânastirii ortodoxe a Sfântului Ioan de Rila, monahii “ortodocsi” s-au adresat conducerii Manastirii pentru oferirea unui spatiu liturgic pentru slujire. Pentru ca printre acesti monahi se aflau si doi arhierei greci, Egumenul Manastirii – Episcopul Evloghie, le-a pus la dispozitie paraclisul “Nasterii Domnului” ce se afla vis-à-vis de intrarea în biserica mare, unde se afla si moastele Cuviosului Ioan de Rila. În biserica mare a slujit Sfânta Liturghie doar ieromonahul de rând, pentru ca Sinodul Bisericii Bulgare nu a participat si nu si-a delegate nici un reprezentant. Impertinenta si obraznicia ecumenistilor însa nu are limite. Acestia, desi au promis egumenului ca nu va fi rugaciune în comun cu monahii celorlalte confesiuni, ci ca acestia doar vor asista la Liturghia ortodoxa, s-a întâmplat contrariul. Imnul Trisaghion “Sfinte Dumnezeule…” s-a cântat în comun cu monahii eterodocsi, care se pare ca erau instruiti în sensul acesta, atâta timp cât sub ochii nostri au scos biletelele cu notite de prin buzunare pentru a participa la cântare, ceea ce au si facut. Dar cine credeti ca a fost pionier al acestei rugaciuni în comun? Celebra Maica Mihaela de la Voronet, care, foarte exaltata, îi invita pe monahii catolici si protestanti sa cânte împreuna cu ea si o alta maica tot de la Voronet, Elena, care se pare ca a îmbatrânit degeaba în manastire. I-a invitat, iar acestia si-au scos rapid biletelele de prin borsete si buzunare si au cântat dirijati de cuviosia sa, maica Mihaela. Dupa cum cred ca s-a înteles deja, strana întâi a fost condusa de aceste doua maici de la Voronet, care au cântat alternativ cu o maica din Grecia, care împreuna cu Episcopul grec Athenagoras, a alcatuit ca sa spunem asa, strana a doua în limba greaca. Apostolul s-a citit în limba franceza de catre un “frate” catolic.
Înainte de rugaciunea “Tatal nostru”, Stefan de Estonia a iesit între Usile Împaratesti si a invitat pe toti sa rosteasca Rugaciunea Domneasca, lucru realizat tot în limba franceza. La sfârsit de tot, acelasi ierarh controversat a delegate un preot sa împarta anafora. Bineînteles, ca anafora a luat toata lumea, indiferent de confesiune.
La iesirea din paraclis, l-am oprit pe ÎPS Stefan si i-am oferit câte un exemplar din cele doua volume ale cartii “Ne vorbeste Parintele Augustin, Mitropolitul de 104 ani”. Desi grec prin nume, origine si limba, ÎPS Stefan s-a facut initial ca nu-l recunoaste pe venerabilul Mitropolit luptator si marturisitor si m-a întrebat: “Acest parinte a fost egumen aici la Rila?”.
Îi spun: “Nu, este un mitropolit grec”.
Îmi raspunde: “Acesta este Kandiotis?”.
– “Da”.
“-Nu a murit?”
“- Nu.” – îi zic.
“-Mai traieste?”- ma întreaba.
"-Da”. Si a plecat zâmbind si doar ÎPS Sa stie ce a însemnat zâmbetul acela.
Iata de ce niciodata nu trebuie sa crezi în cuvintele ecumenistilor! Pentru ca una zic si alta fac.
Cred ca Sfântul Daniil Sihastru se rasuceste în mormântul de la Voronet, iar Cuviosul Ioan în racla dinaintea altarului de la Rila.
Maicilor de la Voronet, treziti-va! Pentru ce ati parasit lumea? Ca sa va pierdeti sufletul cu ecumenismul? Sunteti moldovence? Ma îndoiesc. Aaaa… sau sunteti niste moldovence moderne?! Pe la Voronet sunt ghizi puternici. Trebuie sa se fi auzit pe acolo de Dimitrie Cantemir, care, în „Descrierea Moldovei” vorbeste despre moldoveni cam asa: ''Moldovenilor nu le este nicio lege mai urâtã ca a Romei, caci ei zic ca toate celelalte erezii sunt cunoscute prin sine însele si prea usor se pot întelege în ce se despart de la adevarata Biserica crestina; dar papistasii sunt ca lupul în piele de oaie, acum numesc frate pe cei din Biserica rasariteana, acum le zic ca sunt schismatici sau achefali, adica fara cap, fiindca nu recunosc pe papa de cap vazut al Bisericii…” (Descrierea Moldovei, ed. A. Papiu-Ilarian, Bucuresti, 1875, pg. 152). Iar, mai jos, dupã o demonstratie mai lungã, Cantemir trage concluzia: ''... se vede limpede cã Apusul si nu Rãsãritul s'a depãrtat mai târziu de la credinta crestineascã cea adevãratã.'' Voi, cuvioaselor, pe unde va aflati ideologic? Ce credeti?
Ati citit tratatul Sfântului Ioan Gura de aur „Despre feciorie”? (vreo 140 de pagini) Acolo se vorbeste despre asa-zisele virtuti ale fecioarei (monahiei) eretice si o numeste „nenorocita” (p.14). Voi cu cine vreti sa fiti judecate?
Ati auzit de comunicatul Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române referitor la rugaciunea în comun cu cei de alte credinte? Suna cam asa: „…În legatura cu comportamentul sacramental si liturgic al ierarhilor, preotilor, diaconilor, monahilor, monahiilor si credinciosilor mireni ai Bisericii Ortodoxe Române în relatie cu alte culte, pe temeiul Sfintelor Canoane si al învataturii de credinta ortodoxa, Sfântul Sinod a hotarât ca nu este îngaduit niciunui ierarh, preot, diacon, monah, monahie sau credincios mirean din Biserica Ortodoxa Româna sa se împartaseasca euharistic în alta Biserica crestina. De asemenea, nu este îngaduit niciunui cleric ortodox sa concelebreze Sfintele Taine si Ierurgii cu slujitori ai altor culte.
Cei ce nu se supun acestei hotarâri pierd comuniunea cu Biserica Ortodoxa si, în consecinta, vor suporta sanctiuni canonice corespunzatoare starii pe care o ocupa în Biserica: depunerea din treapta sau caterisirea, în cazul clericilor, si oprirea de la împartasanie a credinciosilor mireni (BIROUL DE PRESA AL PATRIARHIEI ROMÂNE)”.
O, Doamne, fereste-ne de acea dragoste, „care îti baga furculita-n ochi, ca sa nu vezi sa bagi lingura-n gura”; iar pe monahii si monahiile Tale fecioreste-i si în inima si în duh, ca nu cumva sa le fie alergarea în zadar si, mai ales, spre osânda.
Ierom.Leontie

2 comentarii:

  1. Doamne ajuta!
    Frumos si foarte folositor blog ai, Irina. M-a mahnit ceea ce am citit despre ecumenim. Aceasta cea mai mare erezie a vremurilor moderne, dupa cum imi pare ca il numea Parintele Staniloae, nu da pace Bisericii Dreptmaritoare deloc. Dumnezeu sa ne ocroteasca!
    Florin

    RăspundețiȘtergere
  2. FIECARE FACE CE CREDE EL CA E BINE PT APROPIEREA SUFLETELOR DE PURITATEA PRIETENIEI CRESTINE O.K. SI SUPER O.K. DUPA UMILA MEA PARERE,SCOPUL MAICILOR E BUN ,E MANTUIREA SUFLETELOR TURISTILOR APUSENI CATOLICI SI A NOASTRA DIN PACATUL DEZBINARII CONFESIONALE IN CARE AU CAZUT INAINTASII EXFRATILOR NOSTRI CATOLICI.SCOPUL E DE INDREPTARE A GRESELILOR GRESITILOR NOSTRI VAZUTI SI NEVAZUTI AMIN.DACA SCOPUL E BUN ADICA ASCULTA VORBELE RUGACIUNII ,,TATAL NOSTRU'' ATUNCI NOI NU AVEM VOIE SA JUDECAM STRAMB ,CA NE BATE SAU INVINGE SATANA ,FEREASCA-NE DUMNEZEU SF.TREIME,PURUREA DE 3 ORI ADICA PSIHIC,FIZIC SI SPIRITUAL,AMIN.CU STIMA UN ORTODOX ADEPT AL REUNIFICARII BISERICII CRESTINE ORTODOXO-KATOLICE DINAINTE DE SCHISMA,AMIN,EMAIL : aurel_little_gold@yahoo.com ;aureliordache234@gmail.com ; aurel-littlegold2010@live.com. tel 0761455403,BRASOV,ROMANIA

    RăspundețiȘtergere