14.10.2011

Calea pocaintei launtrice- Sfantul Ioan de Krondstadt

"La intrebarea sotiei mele: 'Tu ma iubesti pe mine?', am raspuns cu durere: ' Asa si asa. Tu esti cea care m-ai parasit, iar eu m-am racit.'.
Din cauza inmultirii faradelegilor mele, din cauza iubirii de sine, a lacomiei pantecelui, a iubirii de placeri, a scazut in mine iubirea fata de sotia mea. Doamne miluieste!"

"Toata tulburarea mi se trage de la stomac, din cauza bucatelor alese pe care le mananca Ana, cumnata mea, din cauza corpolentei si imbuibarii ei. Dar si daca ar fi mai grasa ca un butoi, ce-mi pasa mie? O, de-as fi atent la mine si la inima mea! Fiecare raspunde pentru sine.
Nu invidia si nu cauta la cei care fac faradelegea."

"Necontenit ma macina si ma biciuie patimile, mai ales ademenirile pantecelui si ale agonisirii. I-am urat pe membrii familiei mele pentru neascultarile lor, pentru ca incalca Postul Mare, chiar si Saptamana Mare, si am pierdut din vedere porunca de capetenie a intregii legi: dragostea catre Dumnezeu si catre aproapele. Neiubindu-mi aproapele, nu-L iubesc nici pe Dumnezeu."

"Am pacatuit in aceasta seara. M-am suparat pe un cersetor care nu s-a multumit cu ce i-am dat (10 copeici) si, clocotind de manie, l-am lovit peste obraz. Cade-se, oare, sa indrazneasca aceasta mana unui preot? Oare nu pe Hristos Insusi L-am ranit?"

"Am pacatuit inaintea lui Dumnezeu si a oamenilor. Nu am citit cum se cuvine rugaciunile cand i-am vizitat pe bolnavi, am spovedit neatent, Liturghia am slujit-o fara tragere de inima, de forma. Pe cei adormiti i-am pomenit in graba, pe cei care mi-au cerut i-am binecuvantat cu neglijenta, fara chef, pentru Suveran si pentru Sfantul Sinod m-am rugat de ochii lumii."

"Vecernia am slujit-o necuviincios din cauza neinfranarii la vin. Nici n-am mai spus ecteniile. Am pacatuit!
De acum incolo, sa nu mai bei fara cumpatare! Cunoaste-ti mereu masura!
Ba, pe deasupra, m-am mai purtat aspru si cu diaconul. Mult am sa mai cad?! Nu judeca, nu te aprinde de manie, ci cu blandete indrepteaza."

"Am gresit inaintea lui Dumnezeu si a casnicilor mei. Venind acasa de la gimnaziu, m-a cuprins un duh de manie impotriva alor mei, pentru ca au stricat aerul in camera mea si au mancat mancarea de post, si-asa putina, cu toate ca pentru ei zilnic, neexcluzand nici macar zilele de post, gatesc carne, supa, friptura. Eu, oare, care zilnic particip la dumnezeiasca Cina, sa starnesc cearta pentru mancarea cea trecatoare?! Ei aproape ca nici nu cunosc aceasta mancare vesnica si e firesc sa fie lacomi dupa mancarea trecatoare. Lasa sa manance pana la saturate si imbuibare! Curand vor simti urmarile acestei pofte necumpatate si, poate macar atunci, isi vor aminti de post."

"Dupa Priveghere m-a luptat ispita din cauza cersetorilor atat de numerosi. I-am miluit pe toti, desi nu prea voiam. Ii miluiam si-i mustram. Pe baieti m-am suparat fiindca cer intr-una, nemultumindu-se cu ce primesc. L-am tras putin de par pe unul pe care l-am prins ca fura. I-am certat in inima mea si am pacatuit! O, Doamne, da-le tuturor saracilor si cersetorilor de curand aciuiati in orasul nostru paine, imbracaminte si adapost!
Celui Care S-a facut sarac pentru noi, adu-I ca jertfa saracia de bunavoie si o inima blanda, milostiva si darnica."



Pentru rugaciunile Sfantului Ioan de Krondstadt, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, iarta-ne toate neputintele si greselile noastre, indruma-ne pe calea pocaintei launtrice si si ne mantuieste pe toti!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu