06.04.2012

Fotograful francez care s-a decis sa se calugareasca dupa ce i-a cantat un calugar la Athos

“Frère Jean a le plaisir de vous convier le vendredi 7 mai à 18h30 à l’inauguration de son exposition ‘Pierres Vivantes’ au Musée d’Art Sacré à Pont-Saint-Esprit 2, rue Saint-Jacques”, este cea mai recenta postare la sectiunea Actualitate de pe site-ul Parintelui Ioan.

Fost fotograf de profesie, care a lucrat cu Marcel Marceau si Salvador Dali, acum ieromonahul Gerasimos, a decis sa se calugareasca dupa ce a auzit un calugar athonit cantand.
“Aveam 33 de ani cand redactorul-sef al unei publicatii japoneze m-a trimis in Grecia sa fac un reportaj despre viata calugarilor de pe Muntele Athos”, a povestit parintele intr-uninterviu acordat Interfax. La un moment dat a intrat intr-un osuar in care erau pastrate ramasitele calugarilor trecuti la viata vesnica. “Atunci viata mea s-a impartit in cea de pana atunci si cea de dupa. Cand am iesit am intalnit un calugar si am inceput sa vorbim despre intelesul vietii. Engleza lui era foarte proasta… Dintr-o data, a inceput sa cante. Am decis sa devin calugar in cateva secunde. M-am reintors in Franta, am predat reportajul, am vandut tot ce aveam si m-am facut calugar la Muntele Athos. Mi-am dat seama ca moartea nu e sfarsitul”.
Parintele Ioan, pe numele de mirean Gerard Gascuel, s-a nascut in 1947 si este originar din Cevennes, Franta. Dupa ce a studiat Fotografia la Scoala Louis Lumiere a devenit fotograf profesionist pentru rubrica de Arta al mai multor ziare, dar si fotograf de moda si in domeniul publicitatii. In acest timp a facut si cercetari privitoare la metamorfozele fetei. A avut expozitii personale la Paris, in alte muzee din Franta, dar si in Japonia, Canada si SUA.
In 1993 a fondat Fraternité Saint Martin, o asociatie a artistilor crestini ce are acum peste 700 de membri, si in 1996, Schitul Sainte Foy.
A fost hirotonit preot in 2006 si este redactorul revistei Art sacré, ca si autorul mai multor carti.

SURSA: http://www.ziuaonline.ro/societate/fotograful-francez-care-s-a-decis-sa-se-calugareasca-dupa-ce-i-a-cantat-un-calugar-la-athos.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu